11 Aralık 2011 Pazar

LFC-QPR (maç sonu)


Liverpool bu sezon ilk defa bir başkent takımını konuk ettiği maçta Queen Park Rangers'ı 1-0'la geçmesini bildi. Anfield'da 4 maçtır kazanamama serisini sona erdirdi. Maç aslında çok stresli geçmedi. QPR beklediğimden daha az oyuna hükmetti hatta zaman zaman Liverpool'a teslim oldu. Orta sahada korktuğum başıma gelmedi. Lucas'ın görevini Adam ve Henderson nöbetleşe devraldılar. Maçın bazı anlarında o alana Agger de girerek müdahalelerde bulundu.


QPR'ın kalecisi Cerny için ayrı bir parantez açmak lazım. Maçta kusursuza yakın oynadı, takımını farktan koruduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Ancak bunda içine Carroll kaçan Maxi ve Suarez'in de payları var muhakkak. Maxi ve Suarez defalarca pozisyon yakaladılar ancak Cerny karşısında dut yemiş bülbüle döndüler. Suarez ilk geldiğinde gerçekten çok umutlanmıştım. Çünkü gol atmasını bilen, golü adeta koklayan bir forvet oyuncumuz olduğunu düşünüyordum. Ama aylar geçtikçe anladım ki Suarez antrenmanlarda Carroll'dan gol kaçırma dersi alıyor. Bugün gerçekten iyi oynadı hatta maçın adamıydı ama başka bir günde bu pozisyonları yakalasa hat-trick yapabilirdi. Yine de 7 maç aradan sonra golle tanıştığı için kendisini tebrik etmeliyim. Ayrıca Suarez için üzücü bir durum fark ettim. Artık Premier Lig hakemleri Suarez'in neredeyse hiçbir pozisyonunda faul vermiyorlar. Gerçekten faul olan 4-5 pozisyonda oyunu devam ettirdikten sonra Suarez'in lehine ancak 83. dakikada bir faul çaldı Lee Mason. Bu da artık Suarez'in ligde işinin zor olduğunu gösteriyor.


Konudan uzaklaştım ama tekrar başa döneyim. Cerny Liverpool'a karşı devleşen ilk kaleci değil. Bu sezon oyuncularımızın beceriksizliğinin de katkısıyla rakip kalecileri devleştiriyoruz. Üşenmedim saydım sezon başından beri Begovic, Szczesny, Howard, Ruddy, Vorm, Hart, Schwarzer ve bugün Cerny. Liverpool'a karşı en az 5 kurtarış yapmışlar, bazıları puanı, bazıları galibiyeti kurtarmış. Bugün Cerny belki puan olarak katkı sağlayamadı takımına ama Liverpool'un hücum hattına zor anlar yaşattı.


Maçta Liverpool tam 17 korner kullandı. Tahmin ettiğiniz gibi bunların hiçbirinde en ufak bir tehlike bile oluşmadı. Takım aslında çok da kısa değil. 17 farklı şekilde korner kullansaydık biri gol olurdu herhalde. Bu konuya zaten uzun zamandır anlam veremiyorum. Carroll varken de böyleydi yokken de böyle.


Son olarak da Newcastle'ın bugün Norwich deplasmanında 4-2 kaybettiğini belirtmeliyim. Bu da Liverpool'un haftayı bir sıra yükselerek 6. sırada tamamladığı anlamına geliyor. Lige rezalet bir başlangıç yapan Arsenal'in ise şu an 4. sırada olduğunu söyleme gereği duymuyorum.

Hiç yorum yok: