9 Temmuz 2009 Perşembe

Shaq takası ve emeklilik yüzüğü

Shaquille O'Neal NBA tarihine geçmiş bir isim. Kariyer başarılarında 4 şampiyonluk, 15 defa All-star maçı, 1 sezon, 3 Finaller ve 3 All-star olmak üzere 7 kez MVP olmuş bir isim. Tabi bu başarılardan bahsederken bu kişinin 35 yaşından genç olduğunu iddia edemezsiniz. Shaq şu an 37 yaşında ve bu sezonun sonunda emekli olmayı planlıyor. Uçuşa geçtiği Orlando yılları, Phil Jackson ve Kobe ile beraber Lakers'ta altın çağ, Wade ile 2-0 geriden gelip kazanılan şampiyonluktan sonra bu saydıklarım kadar başarılı olmayan bir Phoenix dönemi de geçirdi. Shaq'ın tanımı serbest atış haricinde her şeyi yapabilen muazzam pivottu. Zaten ilerleyen yaşıyla bu bahsedilen her şeyi yapamaz olduğu bir gerçek. Aldığı dakikalar az olsa bile ortaya koyduğu olgun oyun, pota altına kazandırdığı sertlik, final ve playoff tecrübesi ile takıma bir nevi önder olması gibi pozitif yönleri için tercih ediliyordu aslında. Son sezonda baktığımızda 75 maç oynamış, maç başına 30 dakika ve 17.8 sayı 8.4 ribaund 1.4 blok. Cleveland yönetiminin bu rakamları göz ardı edip daha iyi rakamlar beklediğini sanmıyorum.

Cleveland ile O'Neal arasında bir elektrik olduğunu duymuştum geçtiğimiz sene. Takasın sona erdiği gün piyasada yer alıyordu bu haber. Ama pek destekçi bulamadığım için inanmamıştım. Nitekim gerçekleşmedi de öyle bir takas. O zamanlar takas pakedinde Varejao ile Pavlovic vardı. Şimdi ise yönetim Ben Wallace+Pavlovic+500K$+2010 2. tur draft hakkı şeklinde bir tercih yapmış. Belki bahsettiğim zaman bu takas yapılsaydı Cleveland şampiyonluğu alacaktı. Hatta ben de böyle düşünüyordum ancak takım içi ve dışı bazı dengeler doğu finali şampiyonluğunu engelledi.
Takım dışı dengelere değinmeye gerek duymuyorum. Orlando takımının Cleveland'a ters gelmesi, Hidayet gibi konuları zaten biliyorsunuz. Takım içi unsurlara gelecek olursak, takımda ciddi bir tecrübe eksikliği, mental bozukluk vardı bu bir gerçek. Belki de takımın abilerinin Joe Smith ve Ilgauskas olmasının bunda bir etkisi vardır. Mo Williams'ın başını okşayıp, LeBron'a akılcı dersler vermesi gereken birisi yoktu.

Sonra Ben Wallace'ın hücumu evlere şenlik ve rakip takım 4 kişiyi 5 kişiyle savununca da çok zorluk çıkıyordu. Pavlovic'in de 2 yıldır kıramadığı bir şanssızlık var. Zamanında ilk 5 başladığı maçlar oluyordu ama şimdi rotasyona sadece LeBron'u dinlendirmek için giriyor. 2010 draft hakkına gelince ben bu sezon Cavs'in iyi olacağına inandığım için draftten gelecek oyuncunun pek iyi olmayacağı ortada. O yüzden draft hakkının da verilmesinde hiçbir beis yok. Bu verileri topladığımızda Shaq'ın takasının doğru olduğuna inandığımı belirteyim.

Yönetim şu an topu LeBron'a atmış durumda. "Shaq'ı getirdik daha ne yapalım" diyorlar.
Shaq, Kobe ve Wade'den sonra NBA'in en iyi 3 oyuncusundan diğeriyle oynamak için can atıyor. Ve tabi son senesinde yüzük kovalama peşinde.
Medya çok memnun. Zira Wade-Kobe-LeBron karşılaştırmasından bayağı nemalanacaklar.
LeBron herhalde aralarında en mutsuz olanı. Sanıyorum kendisi olası bir şampiyonluğun Shaq sayesinde olacağından endişeli. Malumunuz bu arkadaşımızın Amerika kıtası kadar egosu var. Onu nasıl tatmin edecek merak ediyorum.

Takımı nasıl etkiler diye bir soru gelebilir. Ben hücumda top paylaşımı konusunda sorun olacağını sanmıyorum. Shaq gibi bir oyuncu nasıl Kobe ile Wade ile oynayabildiyse LeBron ile de rahat rahat oynayacaktır.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Burcu